بازداشت چهار کشاورز در ازنا | ماجرا چه بود؟-راهبرد معاصر

بازداشت چهار کشاورز در ازنا | ماجرا چه بود؟

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ازنا از بازداشت چهار متخلف که اقدام به آتش زدن بقایای گیاهی مزارع کشاورزی کرده بودند، توسط مراجع قضایی در این شهرستان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 06
کد خبر: ۲۵۳۵۷۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ منصور درویشی شانزدهم مرداد در جمع خبرنگاران گفت: چهار نفر متخلف زیست محیطی در سطح شهرستان ازنا که بر خلاف قانون اقدام به آتش زدن بقایای گیاهی به جا مانده از کشاورزی خود شده بودند به دلیل ایجاد تهدید علیه بهداشت عمومی، با دستور قابل تقدیر مرجع محترم قضایی بازداشت شدند.

وی افزود: طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، آتش زدن کاه و کلش به دلیل نقش آن در آلودگی هوا و تهدید علیه بهداشت عمومی، از بین رفتن موجودات زنده مفید خاک، حذف مواد آلی و کاهش حاصلخیزی خاک زراعی و ... جرم تلقی می‌شود و در راستای عمل به این وظیفه قانونی، پس از تنظیم صورتجلسه و تشکیل پرونده قضایی به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ازنا، این چهار کشاورز متخلف روانه بازداشتگاه شدند.

درویشی اظهار کرد: همه ساله پس از پایان فصل برداشت محصول از مزارع، برخی افراد علیرغم هشدار‌ها و اطلاع رسانی اداره حفاظت محیط زیست و مدیریت جهاد کشاورزی، پسماند به جامانده از محصول را آتش می‌زنند و موجب آلودگی شدید هوا می‌شوند که این امر خطرات زیادی برای مردم به ویژه کودکان و بیماران قلبی و ریوی به همراه داشته و مشکلاتی را نیز برای دستگاه‌های اجرایی در زمینه مهار آتش به دنبال دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا با اشاره به اینکه پیش‌تر در خصوص ممنوعیت آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی به کشاورزان هشدار داده شده، از همه کشاورزان خواست در این زمینه با ادارات همکاری کرده و از آتش زدن بقایای گیاهی که دارای تبعات منفی بسیاری زیادی است، به‌طور جدی خودداری کنند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار